top of page

FilmEU Z-põlvkonna tudengid pakkusid loovlahendusi filmitööstusele

FilmEU+ Imagination Challenge 2024 koondas kaheksa FilmEU allianssi kuuluva Euroopa filmi- ja meediakunsti ülikooli tudengid ning filmitööstuse praktikud, et pakkuda tudengitele võimalust tegeleda filmitööstuse reaalsete väljakutsetega ja edendada ettevõtlusvaimu. Projekti juhtisid Dagmar Mäe ja Ermo Säks, kes andsid noortele võimaluse töötada konkreetsete filmide, nende tegijate ja rahvusvahelise filmifestivaliga.


Fotod: FilmEU

Kuidas jõuda Z-põlvkonna noorteni, kelle meediaharjumused ja -ootused erinevad varasematest põlvkondadest? Sellele küsimusele otsisid vastust tudengid kaheksast FilmEU allianssi kuuluvast ülikoolist, kes osalesid Imagination Challenge 2024 projektis. Projekti kulminatsiooniks oli esitlussessioon Pimedate Ööde Filmifestivalil (PÖFF), kus tudengid tutvustasid oma ideid rahvusvahelise filmitööstuse esindajatele.


Projekti eesmärk ja mentorite roll


Projekti autorid ja mentorid, Votemo asutaja Dagmar Mäe ja Tallinna Ülikooli Balti filmi, meedia ja kunstide instituudi (BFM) külalisteadur Ermo Säks, lõid keskkonna, kus tudengid said teha tihedat koostööd filmitööstusega. "Meie eesmärk oli pakkuda noortele võimalust astuda otsekontakti filmitööstusega," selgitas Säks. "See kogemus aitas neil mõista valdkonna toimimist ja arendada ettevõtlusvaimu, mis on tänapäeva loomevaldkonnas äärmiselt oluline."


Projekti etapid


Projekti esimeses etapis viidi Tallinna Ülikooli (TLÜ) BFM-i külalisteaduri Sten Kauberi juhendamisel läbi auditooriumiuuring, kus osalesid 19 eri riigi Z-põlvkonna noored. Seejärel jätkus projekt mitmete virtuaalsete töötubadega, kus saadud andmete analüüsi põhjal koostati raport, mis kajastas Z-põlvkonna vaatajate eelistusi. See uuring andis aluse projekti järgmisele etapile, kus rahvusvahelised tudengitiimid arendasid loovlahendusi, keskendudes sellele, kuidas Euroopa filmikunst saaks püüda noori vaatajaid. Tudengid tegid koostööd filmi- ja meediatööstuse professionaalidega, kes aitasid neil ideid välja töötada ja parendada. “Tudengite sõnul oli väga abiks, et lisaks konkreetsete projektide esindajatele oli neil võimalus arutada oma ideid, saada tagasisidet ja nõuandeid ka meeditööstuse spetsiifiliste valdkondade mentoritelt," ütles Säks. "See oli võimalus õppida parimatelt ja rakendada saadud teadmisi praktilistes projektides."


Virtuaalse etapi järel kohtusid tudengid Tallinnas, kus nädala jooksul toimusid erinevad töötoad. Esimese praktilise sammuna osalesid nad TLÜ ühiskonnateaduste instituudi (ÜTI) dotsendi Katri-Liis Lepiku juhitud esinemisoskuste koolitusel, mis aitas lihvida nende oskusi ideede mõjusaks esitamiseks – oskus, mis on väärtuslik nii akadeemilises kui ka ärimaailmas.


Projekt kulmineerus 21. novembril PÖFF Just Film Industry Days'il toimunud Säksi modereeritud esitlussessiooniga "Exploring the Patterns & Preferences of Next-Gen Viewership" ("Järgmise põlvkonna vaatajaskonna mustrite ja eelistuste uurimine"), kus tudengid tutvustasid oma uurimistulemusi ja loovlahendusi rahvusvahelisele publikule. Koostöö PÖFFiga andis tudengitele võimaluse luua kontakte filmitööstuse praktikute ja festivalikorraldajatega, näidates oma töid võimalikele tulevastele tööandjatele või koostööpartneritele.



Tudengite projektid ja loovlahendused


Esitlusele tuli viis projekti, mis kajastasid Z-põlvkonna meediaeelistusi ja pakkusid innovaatilisi turunduslahendusi. "Next-Gen Preferences Survey" analüüsis noorte filmivaatamise harjumusi, tuues esile nende eelistuse tugeva narratiivi, autentsete tegelaste ja emotsionaalse mõju suhtes. Uuring näitas ka, et sotsiaalmeedial on oluline roll filmide ja festivalide avastamisel.


Tudengid rakendasid uuringutulemustest saadud teadmisi nelja unikaalse turunduslahenduse väljatöötamisel. Loovlahendus filmifestivalile "Just Film" keskendus kohaliku kogukonna kaasamisele, pakkudes ideid nagu temaatilised kooliseansid ja interaktiivsed sündmused, kus noored vaatajad saaksid suhelda filmitegijatega. Mängufilmile "Tomorrow Somewhere by the Sea" loodud kampaania rõhutas Z-põlvkonna armastust sotsiaalmeedia ja visuaalsete lugude vastu, luues minimalistliku, kuid mõjusa kampaania, mis pani rõhku autentsusele. Filmi "Rolling Papers" loovlahendus pakkus interaktiivseid turundusvõtteid, nagu tekstipõhised mängud ja temaatilised eellinastused, kaasates sotsiaalmeedia mõjuisikuid. Filmi "Wet Monday" loovlahendus tõi esile visuaalsed ja emotsionaalsed lahendused, pakkudes uudseid viise filmikunstiga suhestumiseks, näiteks interaktiivne installatsioon "Healing Tree" või unenäopüüdja filter sotsiaalmeedias.


Projekti tulemused ja mõju


FilmEU+ Imagination Challenge 2024 õnnestumisse panustasid olulisel määral ka Tallinna Ülikooli BFMi meediamajanduse ja -juhtimise professor Ulrike Rohn, BFMi projekti koordinaator Elena Stern ja BFMi külalislektor Katrin Sigijane. Projekt näitas, et akadeemia ja tööstuse koostöö aitab kasvatada uut põlvkonda loovisikuid, kellel on oskused ja julgus viia Euroopa filmikunst järgmisele tasemele. Koostöö PÖFFiga avas tudengitele võimalusi näha filmitööstuse telgitaguseid ja luua kontakte, mis võivad olla olulised nende karjääri edasises arengus. "See on investeering meie tulevikku. Ettevõtlusvaim ei ole ainult äris, vaid ka loovuses ja julguses oma ideid ellu viia," ütles Säks. "Z-põlvkond nõuab innovatsiooni ja loovust, kuid pakub vastu tohutuid võimalusi, kui neid õigesti kaasata."


PÖFFi ja FilmEU koostöö avas tudengitele uksed filmitööstusse, andes neile praktilised oskused ja inspiratsiooni, mis aitavad neil kujundada tulevikku – loovalt, ettevõtlikult ja sihikindlalt.


Vaata projekti kulminatsiooni, esitlussessiooni "Exploring the Patterns & Preferences of Next-Gen Viewership" PÖFFil:



 

FilmEU on Euroopa ülikoolide liit, mille eesmärk on edendada kõrgetasemelist haridust, innovatsiooni ja teadustegevust multidistsiplinaarses filmi- ja meediakunsti valdkonnas ning tugevdada Euroopa rolli maailma juhtiva kultuuri- ja loomemajanduse keskusena. Allianssi juhib Lusófona Ülikool (Portugal) ja sellesse kuuluvad Luca School of Arts (Belgia), IADT - Dún Laoghaire Institute of Art Design and Technology (Iirimaa) ja Tallinna Ülikool (Eesti).


FilmEU jätkuprojekti FilmEU+'iga lisandusid uute liikmetena VŠMU etenduskunstide akadeemia (Slovakkia), Leedu Muusika- ja Teatriakadeemia, VIA University College (Taani) ja National Academy for Theatre and Film Arts (Bulgaaria) ning üle 60 partnerorganisatsiooni.

Commentaires


bottom of page